pavel - helge

fredag den 26. januar 2007

Ny Tjekkisk regering

En ny Tjekkisk regering er udpeget efter syv måneders stilstand ovenpå valget. Forleden vandt de også en tillidsafstemning i parlamentet, idet to socialdemokratiske medlemmer udeblev fra afstemningen. Præsident Vaclav Klaus udpegede Mirek Topolanek (billede), lederen af ODS (Borgerdemokraterne) til Statsminister. Regeringen består af ODS, det Grønne og KDU-CSL (Kristen-demokraterne). De har imidlertid kun 100 af de 200 sæder i parlamentet. Soc. demokraterne og Kommunisterne udgør oppositionen. Mange venter et hurtigt nyvalg på grund af det spinkle regerings-grundlag.

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]



<< Start


 

Vores blog er flyttet. Viderestilling...

Du skulle automatisk blive viderestillet. Hvis det ikke sker kan du gå til http://pavel-helge.dk og opdatere dine links.